Ile osób potrzebujesz aby zacząć sprzedaż na Amazon ?
Masz już swoją markę i chcesz poszerzyć sprzedaż o platformę Amazon?
Oto krótkie zobrazowanie jakich umiejętności musisz poszukiwać u osób prowadzących ten projekt, żeby z sukcesem zacząć sprzedaż:
Ekspert ds. zgodności prawnej: Osoba ta musi znać przepisy dotyczące międzynarodowej sprzedaży, w tym wymogi programów, takich jak PAN EU i EFN. Musi też monitorować przepisy dotyczące odpadów w różnych krajach. Niezbędne jest też przygotowywanie raportów oraz informacji dla księgowości.
Osoba odpowiedzialna za grafiki: Potrzebujesz specjalisty, który zrozumie wymogi graficzne Amazon i stworzy spójne, przekonujące materiały wizualne, takie jak zdjęcia lifestylowe i infografiki jak również landingi.
Zarządzanie stanami magazynowymi: Ważne jest pilnowanie, aby produkty nie wyprzedały się do zera, aby listingi zawsze były aktywne. Jest to bardzo istotne z racji, że wyszukiwania produktów pozycjonują się na dane słowa kluczowe. Gdy nasz listing staje się nieaktywny poprzez zerowy stock nasze pozycjonowanie znacząco spada.
Z drugiej strony musimy unikać nadmiernego zatowarowania, aby uniknąć generowania dodatkowych kosztów.
Tworzenie tekstów: Teksty, takie jak tytuł, bullet points i opis, to kluczowe miejsce w ofercie, gdzie przyciągasz klientów i przekonujesz ich do zakupu. Ważne jest pisanie przekonująco. Dodatkowym atutem będzie tu wykorzystywanie psychologii. Kluczowe jest uwzględnianie słów kluczowych SEO.
Kampanie PPC i badanie słów kluczowych: Tworzenie i optymalizacja kampanii PPC wymaga stałej aktualizacji słów kluczowych. Jest to bardzo czasochłonne zajęcie wymagające stałej aktualizacji oraz kontroli. To obszar, który wymaga analitycznego myślenia.
Jak widzisz, aby rozpocząć sprzedaż na Amazon, zatrudnienie jednej dodatkowej osoby może być zdecydowanie niewystarczające, biorąc pod uwagę złożoność zadań oraz szeroki zakres umiejętności, jakie są tu potrzebne.
Współpraca z profesjonalistami z wieloletnim doświadczeniem i outsourcing zespołu okazuje się nie tylko bardziej ekonomicznym rozwiązaniem, ale także najlepszym sposobem na szybki i bezpieczny wzrost sprzedaży oraz rozpoznawalności Twojej marki.